The European rail freight sector has been watching the escalating wage dispute between the GDL and Deutsche Bahn (DB) with bewilderment. After 2-3 days of strikes in December and at the beginning of January, the GDL has now announced a 6-day strike from today (23 January), which in our view is completely disproportionate and will in turn have a significant impact on rail freight transport. This comes at a time when rail freight transport is already in a very critical situation due to the major infrastructure problems in Germany.

Mit Fassungslosigkeit schaut der europäische Schienengüterverkehr in diesen Tagen auf den eskalierenden Tarifkonflikt zwischen der GDL und der Deutschen Bahn (DB). Nach jeweils 2/3-tägigen Streiks im Dezember und Anfang Januar ist nun durch die GDL - aus unserer Sicht völlig unverhältnismässig - ab heute ein 6-tägiger Streik angekündigt, der wiederum den Schienengüterverkehr massgeblich beeinträchtigen wird. Dies in einer Phase, in der sich der Schienengüterverkehr wegen der grossen Infrastrukturprobleme in Deutschland schon grundsätzlich in einer sehr kritischen Lage befindet.

Linked documents

Press Release - Strikes in Germany: DB InfraGO must fulfil its sovereign duty as an infrastructure manager ( 2024-01-23_Press Release - Strikes in Germany-DB InfraGO must fulfil its sovereign duty as an infrastructure manager-1706019753.pdf )

Press Release - Wettbewerbsbahnen aus der Geiselhaft des Streiks in Deutschland befreien ! ( 2024-01-23_Press Release - Strikes in Germany_German-version-1706019582.pdf )